<b>نکات کلیدی برای خرید یخچال</b>

1398/11/01

نکات کلیدی برای خرید یخچال
حتی اگر سالیان دراز به تحقیق در رابطه با یخچال و فریزرها بپردازید، در نهایت به این نتیجه خواهید رسید که تمامی یخچال‌ها وظیفه‌ی خود یعنی سرد نگه داشتن موادغذایی را به خوبی انجام می‌دهند. و این قابلیت‌های اضافه‌ی آنها، سایز، طراحی ظاهری و در آخر نیازهای شماست که میان آنها تفاوت ایجاد می‌کند.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، در این متن قصد ارائه‌ی راهنمایی کوتاهی در رابطه با انتخاب بهترین یخچال با توجه به نیازهای شما و همچنین بودجه‌ای که در اختیار دارید را داریم.

مهمترین نکته‌ای که باید در نظر بگیریم چیست؟

مهمترین و اولین فاکتور در رابطه با خرید یخچال، اندازه‌ی یخچال و همچنین مکان در نظر گرفته برای آن توسط شما می‌باشد. یخچال‌ها را معمولا بر اساس سایز و حجم آنها در فوت و یا لیتر دسته‌بندی می‌کنند. بدیهی است که هرچه حجم یخچال بیشتر باشد اندازه‌های آن نیز بزرگ‌تر بوده و به فضای بیشتری احتیاج دارد. اما قبل از انتخاب حجم یخچال بهتر است که به اندازه‌های خارجی یخچال توجه کنید. فضای مورد نظر خود را اندازه گرفته و سپس یخچال‌های مد نظر خود را بر اساس این اندازه‌ها فیلتر کنید.

در نظر داشته باشید که بهتر است حدود ۳ الی ۵ سانتیمتر فضای خالی را از هر طرف در نظر بگیرید تا حمل و نقل یخچال آسان تر باشد.

درب‌های یخچال چگونه باز شوند؟

دومین فاکتور و مهمترین فاکتور از نظر افرادی که اندازه‌ی یخچال را مدنظر قرار نمی‌دهند. طریقه‌ی باز شدن درب یخچال می‌باشد فاکتوری که تاثیر مستقیمی بر ظاهر یخچال نیز می‌گذارد.

به صورت کلی یخچال‌ها به سه دسته‌ی یخچال ساید بای ساید، یخچال درب فرانسوی و یخچال بالا پایین تقسیم می‌شوند.

یخچال‌های بالا پایین

یخچال‌های بالا پایین که خود نیز به دو دسته‌ی یخچال‌های بالا فریزر و یخچال‌های پایین فریزر تقسیم می‌شوند معمولا پهنای کمتر ولی ارتفاع بیشتری نسبت به دو نوع دیگر داشته و همچنین حجم آنها نیز کمتر می‌باشد. اما درب‌های با اندازه‌های بزرگتری دارند. این نوع از یخچال‌ها از قیمت پایین‌تری نیز برخوردار می‌باشند.

بنابراین اگر فضای شما کوچک‌تر از فضای مورد نیاز برای یخچال‌های ساید بای ساید و درب فرانسوی می‌باشد، بودجه‌ی کافی برای خرید آنها را در اختیار ندارید، خانواده‌ی کم جمعیتی هستید و یا به هر دلیل دیگری نمی‌توانید یخچال‌هایی از دو دسته ی دیگر را خریداری کنید، خرید یخچال‌های بالا پایین گزینه ای بسیار مناسب می‌باشد.

یخچال‌های ساید بای ساید

یخچال‌های ساید بای ساید تقریبا محبوب‌ترین انواع یخچال‌ها در بین کاربران ایرانی هستند، دلیل محبوبیت این نوع از یخچال‌ها را می‌توان به مواردی از قبیل:

* زیبایی و مدرن بودن آنها
* فضای بیشتر نسبت به یخچال‌های بالا پایین

دارا بودن قابلیت‌هایی از جمله درب بار، آبسرد کن، یخساز اتوماتیک و ... که وجود آنها در یخچال‌های بالا پایین امکان‌پذیر نمی‌باشد و ... نسبت داد.

سطح دسترسی به یخچال و فریزر در این مدل از یخچال‌ها به دلیل قرار گرفتن آنها در کنار هم برابر می باشد، از امکاناتی اضافه‌تر بر یخچال‌های بالا پایین برخوردار می‌باشند، قیمت بالاتری دارند و همچنین بسیار شیک و مدرن‌تر می‌باشند.

خرید یخچال ساید بای ساید به افرادی پیشنهاد می‌شود که از لحاظ بودجه مشکلی نداشته و همچنین فضای مورد نیاز برای این نوع از یخچال‌ها را نیز دارا می‌باشند.

یخچال‌های درب فرانسوی

اما اگر باز هم می‌خواهید که پول بیشتری خرج کنید، ما به شما یخچال‌های درب فرانسوی را معرفی می‌کنیم. این یخچال‌ها به دلیل سبک طراحی خاص خود، قیمت بسیار بالایی نسبت به دو مدل دیگر داشته و همچنین بسیار زیباتر نیز هستند. یخچال‌های درب فرانسوی را می‌توان مدل ارتقا یافته‌ی یخچال‌های پایین فریزر دانست.

مصرف انرژی

اما نکته‌ای که قادر به خنثی‌سازی تمامی موارد بالا می باشد مصرف انرژی یخچال است، بهتر است یخچالی را که حتی دو مرحله قبلی را نیز با موفقیت گذرانده و یکی از انتخاب های شما می‌باشد، اما از مصرف بالایی برخوردار است و یا تکنولوژی های مصرف انرژی آن مناسب نمی باشند را از لیست خود حذف کنید.

کمپرسور یخچال

قلب تپنده‌ی یخچال را می‌توان کمپرسور آن دانست. کمپرسورهای اینورتر نسبت به کمپرسورهای قدیمی بهتر بوده و مصرف انرژی بسیار پایین‌تری دارند.

روشنایی داخل

شاید به آن توجه نکرده باشید اما بهتر است یخچالی را که انتخاب می‌کنید دارای لامپ‌های از نوع LED باشد. لامپ‌های LED علاوه بر مصرف پایین‌تر انرژی فضای کمتری را اشغال کرده و روشنایی بیشتری را نیز در اختیار قرار می‌دهند.

درب بار

درب بار باعث ایجاد دسترسی به یک یا تعدادی از قفسه‌های درب یخچال می‌شود. وجود چنین قابلیتی باعث کاهش تعداد دفعات باز شدن درب اصلی و حفظ هوای سرد داخل و در نتیجه عدم نیاز به کارکرد بیش از اندازه‌ی کمپرسور و کاهش مصرف انرژی می‌شود.

آبسرد کن و یخساز اتوماتیک

وجود این دو مورد نیز از به دلیل ایجاد دسترسی سریع و همچنین کاهش تعداد دفعات باز کردن درب اصلی یخچال مصرف انرژی را کاهش می‌دهند.

ایسنا